Wednesday, July 22, 2009

DEZE IS VOOR JOU OUWE .


poeh he wat zie ik hier eigenlijk tegen op.

tis al weer een paar weken geleden dat ik mijn zuid amerika blogje heb afgesloten.
fiji zou het worden een nieuw avontuur in de pasific.

hmmm fiji wist er eigenlijk niets van af.

ja het is er erg mooi, heel erg mooi zelfs.
ik hou het kort en zeg gewoon alleen dat ik er waarschijnlijk nooit meer terug zal komen.
natuurlijk heb ik nu alleen de meest comercieel uitgeklede eilanden gezien en wie weet geef ik het misschien ooit nog wel is een kans.

ten eerste politieke onrust
coup naar coup naar coup
geeft een land niet echt stabiliteit
de regering corupt en de mensen moe.

maar goed daar wil ik het helemaal niet over hebben

FIJI en dat een week georganiseerd
hmmm ik dacht dat het anders zou zijn

het leek wel 1 grote schoolreis
met zn alle alles op de zelfde tijd
eten, aktiviteiten
etc

nee ik ben geen groeps mens
eigenlijk hou ik niet eens van mensen.

misschien wat het meest heeft meegespeeld is dat we eigenlijk alleen maar kut weer hebben gehad
dat daardoor onze aktiviteiten minder waren of gewoon zelfs werden geanulleerd.

euhhm wel met mantra roggen van een meter of 3 gesnorkeld
en dat was zooooooo vet dat het eigenlijk allemaal niet meer uitmaakt wat er verder wel of juist niet was

ja mooi en al dat soort zaken
nee niet indrukwekkend (ben gewoon verwend)

op een gegeven moment stormde het zo hard dat eigenlijk de veerboot niet had moeten varen (maar toch gewoon doen)
nou we hebben het geweten
doodsangst en 300 man op de boot kotsen en paniek, hahahah alleen leo en ik hebben het geloof ik droog gehouden
(vraag niet hoe maar metveel pijn, moeite en hard werken hebben wij allebei niet gekots.)

en toen..... ja ja ntuurlijk achter op schema in het donker (toch door) en BANG op het koraal gelopen (vastgelopen) en een gat geslagen, paniek all over.
(en dames en heren laten we vooral het zo kostbare koraal niet vergeten waar door pure domheid en geldzucht in 1 klap kort en mette mee word gemaakt)

goed, paniek etc maar we hebben het overleefd

we werden gered door een kleinere boot sie ons weer naar een andere boot bracht die ons naar ons eindbestemming heeft gebracht,(waar gelukkig nog een hapje eten was bewaard)

daar dacht ik meteen mn moeder te bellen na een week geen internet of bereik, gewoon om dr stem even te horen, pfffff wat een een ervaring zeg.

ook dat liep anders
mn moeder pakte op en vroeg ED JE WEET HET NOG NIET?
tegelijkertijd kwamen de smsjes binnen.
hellaas is mijn opa 2 dagen eerder overleden.

wat dan, wat nu
hoe vooral

nee geen zin om terug te komen vertelde mn moeder
hij werd de dag erna begraven.

stuk
klaar
kapot

ik had op dat moment nergens liever willen zijn dan thuis
bij mn moeder en bij mn broertje.

een brute zonsopgang de volgende dag en vol tranen

wow wat is de wereld mooi en wat ben ik blij dat ik mag doen wat ik aan het doen ben.

NIEUW ZEELAND
ik kan nu een eindeloos stuk schrijven over alle schoonheid en pracht en praal
nee

ik zeg alleen dat iedereen hier een keer heen moet in zn leven

te mooi om waar te zijn
elfen land

heerlijk gechilled bij een vriendin en verder in de campervan het hele zuidereiland gezien, wildgecampeerd en campings
(zo goed geregeld daar allemaal)
lekker ge-snowboard
gewoon zo mooi dat ik er geen woorden meer aan vuil wil maken.

AUSTRALIE in een week
sidney 4 dagen
TERING VETTE STAD
brisbane 3
gechilled bij de ouders van de best vriend van vrienden,
heerlijk hoe dat soort dingen uiteindelijk gewoon werken.

walvissen gezien( ja echt gewoon zo net als op tv, en dan nog zoooooooo veel bruter)

met koals gechilled en geknuffeld

met kangeroos gespeeld

een wombat bewonderd
WOW wat een vet beest

en nee helaas geen platipuss, ach ja...........!

en dan nu singapore
heet druk en de aller vetste maxies ever gekocht, he wat? nee gewoon 2 paar....!
lekker eten en al mn winterkleding opgestuurd naar huis
heerlijk een rugtasje van nog maar 12 kg

over morgen ga ik naar manila om daat is te kijken en leo gaat lekker een paar weken naar bali en omstreken.

dus mn volgende blog word
AZIE

lieve mensen sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten op deze woordjes
en lief dat jullie allemaal ongeduldig zaten te wachten
(niet verwacht)

hoor graag van jullie, altijd

en ow,...we komen dus 2 maandjes eerder terug als verwacht

gewoon omdat!

kus

3 comments:

  1. Lieverd!

    Wat een verhaal. Naar nieuws, mooi nieuws en puur genieten.

    Liep wat achter met foto's kijken, cool om alles te zien. Ben nog niet uitgekeken, maar wilde je gewoon eventjes een onwijs dikke knuffel geven!

    Heel veel liefs van mij!

    ReplyDelete
  2. supermooi eddie :-)
    que te vaya bien, dat alles supergoed met je zal gaan!!

    geniet ervan, hier in NL is het ook maar zozo,

    Peppie

    ReplyDelete
  3. Eddie hoe is het? waar zit je? gaat alles goed? groetjes, Peppie

    ReplyDelete